tirsdag den 9. april 2013

Det kostede to nyplantede pæretræer...

...at fodre harer denne vinter. De små træer var nu ikke tænkt som harefoder - men deri var harerne ikke enige. De har skrællet stammerne fuldstændigt. Der var nu ellers nok af nyfældede træer de kunne gnaske af, hvad de da også har gjort. Mine pæretræer må have været en lækker lille dessert...

Havehortensiaerne kæmper pt. for deres overlevelse i min snart optøede have. Med klipper lige under græsset, plejer haven at forvandles til en sø. I år ingen undtagelse.
Hortensiaerne fik ellers et læs sand i efteråret. Håbet var, at det kunne dræne lidt. Det ser bare ikke sådan ud.... Det ser også ud til at harerne har været i gang med hortensiaerne.

Så nu venter jeg spændt på varme og sol - og forhåbentlig levedygtige hortensiaer.

Min nyplantede New Dawn rose ser til gengæld ud til at have klaret vinteren i fin stil. Hun står klar med fine knopper.

Mit nye, brugte, drivhus står i stalden og venter spændt på sin nye placering. Og den er vi vist ved at have fundet. Det er sjovt, at jo mere plads man har, jo sværere er det at finde den rigtige placering. Jeg tror, at det ender i køkkenhaven. Glæder mig at at få det op.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar