mandag den 20. februar 2012

Forår forude

Endelig skete det! Jeg kan se at min græsplæne faktisk er grøn inden under alt det hvide. Det krævede både tøvejr og en hel del regn, men nu er der fine, bare, grønne pletter. Og så snakker vi ikke om at haven i øvrigt ligner en sø, og at det næsten er nødvendigt med en bro over gårdspladsen for at nå tørskoet hen til bilen.
Klipper i haven er flot, men ikke nødvendigvis praktisk, når de ligger lige under græsplænen og forhindrer vandet i at trække væk.
Endnu bedre end grønt græs er dog, at de fugle jeg hele vinteren har fodret, nu kvitterer med at kvidre, så snart det er sol.
Sol og plusgrader får det også til at krible lidt i fingrene efter at så. Men; jeg prøver at være standhaftig. Fik læst at Calus Dalby også venter med såning til marts. Det prøver jeg i år. Sidste år blev en del frø sået i februar og de blev netop noget ranglede/for ranglede.
Heldigvis skal chili jo sås nu, så lidt jord kan man da få under neglene.

De tulipanløg jeg fik sat i krukke indendør, er nu begyndt at kigge op. De tegner til at blive rigtig flotte, og jeg glæder mig til at få resten af løgene ud, når det bliver lidt lunere. Så må vi se om de kan nå at blomstre i år.

I dag blev der også suppleret med lidt ekstra frø fra Netto. Jeg har tidligere haft stor succes med deres marmelukærmer og kornblomsterne blomstrede også flot sidste år. Og så kan man jo bedre tillade sig at bruge lidt ekstra penge på lidt mere specielle frø. Der er dog en slags Netto-frø jeg har været uheldig med; persillefrø. Sidste år købte jeg kruspersille, men op af jorden kom glatbladet persille. I år har jeg købt kruspersille hos Blomsterverden.dk og håber, at der er mere held ved de frø. De fine servietter på billedet fandt jeg i øvrigt i Kvickly.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar