torsdag den 25. juli 2013

Pyh

Så kom varmen. Pyh, siger både jeg og haven. 
Hvor klippeundergrunden om vinteren drukner min have, giver den hurtig tørke og kedelig græsplæne her om sommeren. 

Så kan man jo i stedet glæde sig over de smukke sommerblomster, som her Corral Dawn: 


Et billede af den kedelig græsplæne må også lige med: 


Mine stedmoderblomster har fået en revival efter nedklipning, gødning og varme, som heldigvis har begrænset antallet af dræbersnegle. 



Ok, nogle snegle har overlevet. Ihvertfald hapsede jeg en på denne skønhed her til morgen. 


En lille kuriøsitet skal der også med. Sidste år stod her tomater i potten. For en måned siden opdager jeg noget, som jeg først tager for ukrudt. Men lugten afslørede den; en selvsået tomatplant, midt i skærverne.
Den får lov at stå. Indtil videre har den ihvertfald blomster, så mon ikke den også giver tomater? 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar