onsdag den 6. februar 2013

Så sner der igen

I går så jeg flere krager i forårshumør, godt i gang med indsamling af redemateriale. I dag vælter sneen ned, og der ligger nu en ny dyne våd sne over det hele.

Men det er altså ikke et mærkeligt tilfælde af vinterkuller der har forårsaget dette billede. Der er persillefrø i mit køleskab fordi persille er kuldekimer, dvs. frøene skal have det koldt først for at kunne spire. Derfor kommer mine persillefrø altid i køleskabet, mens de venter på så meget forår, at de kan sås. Så behøver jeg heller ikke ud i køkkenhavens mudder og frosne jord allerede i marts for at være sikker på, at frøene når at få kuldechokket.

I øvrigt har min persille groet lystigt siden jeg fandt ud af det trick. Før kunne den godt drille og blive noget tynd i rækkerne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar